sista natten

Jaha, då var det sista natten i Shanghai. Helt otroligt vad tiden har gått fort... Var och handlade det sista idag på marknaden också. Blev lite till inköp trots den hårfina balansen mellan övervikt och godkänt antal kilon. Hoppas jag och Jessica får väga ihop våra tillsammans då hon har mindre packning än mig.

Så nu sitter jag här halv 12 på kvällen och är så himlans trött. Usch och fy, ska upp halv 7 imorgon också då chaffisen kommer och hämtar oss halv 8. Det mesta är i alla fall färdig packat, och förhoppningsvis har jag inte glömt något, tror jag..

Det finns dock vissa saker jag kommer sakna med detta land:

  • alla urgulliga kineser!
  • folket i Langfang
  • maten
  • äta med pinnar (känns helt naturligt nu, konstigt nog!)
  • att allt är så himla billigt
  • värmen (20-25 grader, inte helt fel?)
  • att inte känna mig lång, eller i alla fall i jämn höjd, med resten av befolkningen

Sen finns det ju andra saker jag kommer sakna mindre:

  • trafiken - jag ska aldrig mer klaga på trafiken i Sverige, den är rena himmelriket jämfört med här!
  • vissa maträtter som kanske innehåller lite för skumma saker
  • den skitiga luften
  • de otroligt hårda sängarna
  • att använda kroppspråket
  • folkmassorna (helt sjukt mycket folk överallt)

Nu vill jag bara heeem! Synd att jag måste sitta på ett plan i 15 timmar för att komma till kalla Sverige och få träffa min familj, GREEAAT! Aja, sängdags. Godnattens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0