Langfang, den "lilla" staden

Japp, I'm back! Sitter nu pa jobbet, har nyss fatt pa mig arbetskladerna, dock maste jag saga att jag gillar mina riktiga klader battre med tanke pa att storlekarna har far mig att kanna mig som en flodhast...

Det har varit lite daligt med uppdaterande har pa bloggen. Det beror pa forst och framst pa att vi inte haft nagon dator (hotellets dator ar alldeles for dyr att lana) och sen har vi haft sa mycket att gora anda under semesterveckan. Muren, Forbjudna staden, Himmelska fridens torg, Temple of Heaven, you name it! Och allt ar sa himla coolt! :D

Sa igar var forsta jobbdagen. Jessica var jatte nervos medan jag kande att jag var lite lugnare. Dagen rullade pa ratt fort och alla forsoker sa gott de kan for att vi ska trivas. Fabriken ligger i Langfang som ar ca 4 mil utanfor Peking. Igar fragade vi de anstallda om staden var stor och da fick vi till svar, "no it's not big, maybe 500 or 600 people, and you can drive trough the city in like 10 minutes". Bade jag och Jessica tankte da men gud, ar den inte storre, da maste ju halva byn jobba har? (Det jobbar typ 281 pers eller nagonting liknande, varav av nagra ar fran Peking).

Sen pa kvallen blev vi utbjudna av Yngve, som ar nat chefsliknande pa fabriken, pa middag. Riktigt trevligt med riktigt god mat! Det som var lite roligt var da att Jessica fragade honom "Langfang ar ganska litet va?" Och han svarade: det ar val en 500 000 - 600 000 invanare eller nat sant, sa litet vet jag val inte. Bade jag och Jessica kande oss da riktigt dumma. Sjalvklart hade dom menat 500 tusen, dessutom kallar dom en san stad LITEN? Da ar ju i princip hela Sverige litet.

Nu ska jag och Jessica skriva en sammanfattning pa nagonting vi inte har en aning om, men det loser sig forhoppningsvis! Sen ar det lunch som galler, och jag hoppas for guds skull att maten ar godare idag an vad den var igar. Och efter middagen med Yngve igar fick trana upp vara chopsticks skills sa idag kanske Nancy slipper hamta sked at oss...

Dags att aterga till arbetet,

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Aspen och mogge

Tja tjejer!

Är det värt att åka till Beijing en helg?

2009-10-14 @ 15:26:33
URL: http://varevi.blogg.se/
Postat av: Aspen och mogge

Tja tjejer!!!



Tycker ni det skulle vara värt för oss att åka till Beijing en helg?

2009-10-14 @ 15:32:02
URL: http://varevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0